9.7.10

Το «Πράσινο τρένο» έκανε σήμερα δωρεάν διαδρομή για όλους από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα

• Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και ενημέρωσης στους σταθμούς
• Με πίεση στον ΟΣΕ η εξασφάλιση της αμαξοστοιχίας από τους
Κλιμάκωσαν σήμερα Παρασκευή 9 Ιουλίου οι Οικολόγοι Πράσινοι την εκστρατεία τους για την υπεράσπιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας., διασχίζοντας με ειδικά ναυλωμένο τρένο την Πελοπόννησο και διερχόμενοι από γραμμές και σταθμούς που σχεδιάζεται η κατάργησή τους Συγκεκριμένα, στελέχη και φίλοι των Οικολόγων Πράσινων, αλλά και ενδιαφερόμενοι πολίτες, αρχικά μετέβησαν με τον Προαστιακό από το Σταθμό Λαρίσης στην Κόρινθο. Εκεί μετεπιβιβάστηκαν σε αμαξοστοιχία, που μισθώθηκε ειδικά με ιδιαίτερη πίεση προς τον ΟΣΕ, για να μεταβούν στην Καλαμάτα.
Σ΄ όλους αυτούς τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπως και σε εκείνους του Άργους και της Τρίπολης, όπου έγιναν ενδιάμεσες στάσεις, οργανώθηκαν συμβολικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για την εξέλιξη που επιφυλάσσεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και γενικότερα της χώρας μας, Οι επιβάτες του «πράσινου τρένου» αλλά και το κοινό που βρέθηκε στους 5 σταθμούς είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από πρώτο χέρι για τις πραγματικές αιτίες των ελλειμμάτων του ΟΣΕ και τους μύθους που τα συνοδεύουν, για το διαχρονικό πόλεμο των ελληνικών κυβερνήσεων κατά του τρένου, και για τις εναλλακτικές λύσεις ώστε να γίνει ο σιδηρόδρομος βιώσιμος και από οικονομική άποψη. Είχαν, επίσης, την ευκαιρία να πληροφορηθούν για τον παραλογισμό: να κλείνει μια γραμμή που ανακατασκευάστηκε πρόσφατα ριζικά με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση, επαναλειτούργησε μόλις πέρσι το καλοκαίρι με δρομολόγια ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μην εξυπηρετούν κανένα, και τώρα να ετοιμάζεται η οριστική εγκατάλειψή της ως «ζημιογόνας», χωρίς μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας που να ανατρέπει την αρχική μελέτη σκοπιμότητας για την ανακατασκευή της. Η δε ειρωνεία είναι ότι η κυβέρνηση επικαλείται για το κλείσιμο το Μνημόνιο και την Κομισιόν. Η τελευταία, όμως, ήταν η ίδια που είχε εγκρίνει την αρχική μελέτη σκοπιμότητας για τη συγχρηματοδότηση της ριζικής ανακατασκευής της γραμμής. Κατά την αναχώρηση από το Σταθμό Λαρίσης σχετικές δηλώσεις έκαναν ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος και ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος: Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ανέφερε ότι «ο όρος του Μνημονίου για κλείσιμο μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου δε ναρκοθετεί μόνο τη βιωσιμότητα των μεταφορών αλλά και την ευρωπαϊκή νομιμότητα. Η Ελλάδα έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη και οι περισσότερες από τις γραμμές που απειλούνται, έχουν ανακαινιστεί με ευρωπαϊκά κονδύλια. Ούτε η ελληνική κυβέρνηση ούτε η Κομισιόν, ως μέλος της τρόικας, έχουν δικαίωμα να τις κλείσουν πετώντας τα λεφτά των Ευρωπαίων φορολογουμένων στα σκουπίδια. Έχουμε πάρει ήδη πρωτοβουλίες στο ευρωκοινοβούλιο και ετοιμαζόμαστε να διεθνοποιήσουμε το θέμα, σε συνεργασία και με τους άλλους Πράσινους ευρωβουλευτές». Για το ίδιο θέμα ο Γιάννης Παρασκευόπουλος υπογράμμισε: «Το πράσινο τρένο μεταφέρει το μήνυμά μας «Εξυγίανση ΝΑΙ, αναβάθμιση ΝΑΙ, κλείσιμο γραμμών ΟΧΙ». Στην Ελλάδα τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά. Στη σημερινή συγκυρία το τρένο αποτελεί ζωτική εναλλακτική λύση απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα. Αποτελεί παραλογισμό, αυτοί που επί δεκαετίες φρόντιζαν να στραγγαλίζουν το σιδηρόδρομο, να επιβραβεύονται σήμερα με το κλείσιμό του. Είναι δυνατόν να κλείνουν γραμμές που μόλις ανακατασκευάστηκαν ριζικά και ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει πλήρως;» Το ταξίδι του Πράσινου Τρένου εξυπηρετεί ταυτόχρονα και μια πρακτική ανάγκη μετακίνησης των Οικολόγων Πράσινων, καθώς στην Καλαμάτα θα συνεδριάσει το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Ιουλίου το Πανελλαδικό Συμβούλιο του κόμματος, ενώ το πρωί του Σαββάτου οργανώνεται ημερίδα με θέμα «Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος - προτεραιότητες για την Πελοπόννησο» (10 πμ, ξενοδοχείο ΦΑΡΡΑΙ).

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου